Ange typ och antal möbler och föremål som du vill ha flyttat


















































































































Du kan också ange möbler baserat på längd bredd och höjd.
Vi svarar på några av de vanligaste frågorna angående våra flytt- och transporttjänster
I vårt pris ingår att vi skyddar dina möbler. Vi har flyttfiltar och plastfilm med oss för att kunna skydda dina möbler under transporten. Vid transport av enstaka möbler som är av tyg ingår att vi plastar in möblerna. Möbler som är av hårda material skyddas med flyttfiltar.
I det pris du betalar ingår inte packning. Mindre föremål måste vara packade i antingen kartonger eller i säckar. Vi rekommenderar att du packar mindre och hårdare föremål i kartonger med skyddspapper runt varje föremål. Mjuka föremål som till exempel kläder lägger du i säckar. När du packar kartonger så se till att hela utrymmet i kartongen fylls upp så att inte lösa föremål kan rulla omkring. Om du packar böcker så packa bara upp till hälften av kartongen med böcker så att inte kartongerna blir för tunga. Resten av utrymmet fyller du med någonting lätt och skrymmande. Vi har med oss kartonger så vi kan packa lösa föremål men mot en extra kostnad.
Ja, vi är alltid två man som både hämtar och lämnar möblerna så i priset ingår alltid bärhjälp. Fyll i korrekta förutsättningar på respektive adress med avseende på trappor, hiss eller markplan så att offerten blir rätt.
För att få 10% rabatt för transporten eller flytten så måste du betala i förväg. Du kan också kontakta oss och få offert som vanligt men då utan 10% rabatt.
Ange adress från och till och trappor
RUT-avdrag
RUT-avdrag medges för att transportera dina egna möbler eller föremål som ingår i ditt bohag. RUT-avdrag medges inte om du till exempel beställer transport för att hämta möbler från en privatperson eller företag.
Vi hanterar dina personuppgifter med diskretion.
Vi svarar på några av de vanligast frågorna angående RUT-avdrag för transport- och flyttjänster
Ja, du kan använda RUT-avdrag när du byter bostad. Du måste dock uppfylla grundkraven för att RUT-avdrag ska medges. Grundkraven är:
- Att du har en redovisad inkomst i Sverige under det innevarande året som ansökningen om RUT-avdrag görs.
- Du är 18 år
- Du har ett svenskt personnummer
RUT-avdrag kan användas för alla typer av boendeformer som till exempel hyresrätt, bostadsrätt och småhus. Du behöver heller inte vara folkbokförd på någon av adresserna du flyttar från eller till men bostaden måste nyttjas för boende.
Om du köper eller hämtar en möbel från en privatperson eller företag och anlitar en transportfirma för transporten så kan du inte använda RUT-avdrag. För att RUT-avdrag ska medges så måste du flytta din egen möbel som tillhör ditt bohag och det spelar ingen roll att du nu äger möbeln och att du anser att möbeln nu tillhör ditt bohag.
För att flytta enstaka möbler mellan sina boenden medges RUT-avdrag. Du kan använda RUT-avdrag även om du flyttar bara en enstaka möbel.
RUT-avdrag medges för att flytta möbler inom ditt hem och flytten behöver inte ske till någon annan adress. Detta räknas som möblering och är avdragbart för RUT.
För flytt av dina egna möbler till eller från ett förråd för magasinering medges RUT-avdrag. RUT-avdrag medges oavsett om du flyttar en enstaka möbel eller ett helt bohag till ett förråd. Det är kostnaden för transporten eller flytten av möblerna som RUT-avdrag medges. Kostnaden för hyran av förrådet är inte avdragbart för RUT. RUT-avdrag medges både för transporten eller flytten till och från förrådet.
Om du anlitar en flyttfirma som fraktar möblerna till en försäljningsverksamhet som tar emot möblerna för vidare försäljning så kan du använda RUT-avdrag. Det är dock bara 25% av totala kostnaden för transporten som är avdragbart för RUT detta fall.
Om du skänker bort möblerna till en annan privatperson så medges ej RUT-avdrag. Möblerna måste transporteras till en försäljningsverksamhet för att RUT-avdrag ska medges.
Nej, endast privatpersoner kan använda RUT-avdrag. Företag kan inte använda RUT-avdrag. Du som privatperson måste ha en redovisad inkomst under det innevarande året det vill säga under samma år som ansökan om RUT-avdraget görs. Du måste också vara över 18 år och ha ett svenskt personnummer.
Du behöver inte adressändra eller vara skriven på adressen där möblerna ska hämtas eller lämnas för att RUT-avdrag ska medges. Huvudsaken är att du flyttar dina egna möbler som tillhör ditt bohag.
Endast arbetskostnaden är avdragbart för RUT och 50% av arbetskostnaden dras av när du använder RUT-avdrag. Materialkostnaden som till exempel kostnad för lastbil och drivmedel är inte avdragbart för RUT.
Om du uppfyller grundkraven om en redovisad inkomst i Sverige under det innevarande året som ansökan om RUT-avdraget görs, att du är 18 år eller över och att du har ett svenskt personnummer så kan du använda RUT-avdrag om du flyttar utomlands.
Studiemedel som CSN är inte inkomstgrundande och om din enda inkomst är studiemedel så kan du inte använda RUT-avdrag. Om du arbetar vid sidan av dina studier och har en redovisad inkomst under det innevarande året som ansökan om RUT-avdraget görs så kan du däremot använda RUT-avdrag.
Datum och tid
När utförs transporten av möblerna och vad är villkoren?
Om du väljer att betala direkt och få 10% rabatt från ordinarie pris innebär det att du som kund måste vara flexibel med dag och tid. Det innebär att efter att du betalat för flytten av möblerna kommer du att bli kontaktad av oss när vi kommer att hämta och lämna möblerna. Kontakten sker via e-post och vi kontaktar dig senast dagen innan som hämtning och avlämning kommer att ske. Tiderna som vi hämtar och lämnar anges som tidsintervall på 2 timmar. Detta tidsintervall håller vi i 90% av alla transporter men det finns ingen garanti att vi håller detta tidsintervall och om vi inte håller tidsintervallet är det heller inte en anledning att kunna boka om transporten eller få reducerat pris.
Du kan önska datum då du helst vill att flytten sker men vi kan inte ge några garantier för detta.
Samma villkor som för för flytt av möbler inom Sverige gäller också för flytt av möbler inom Uppsala och Stockholm det vill säga för att du ska kunna få 10% rabatt måste du betala direkt i förväg och också kunna vara flexibel med dag och tid. Vi kommer att kontakta dig via e-post senast dagen innan som transporten kommer att ske och ange dag och tid som hämtning och avlämning kommer att ske. Tiderna anges som tidsintervall på två timmar som vi i 90% av alla transporter håller. Om vi inte håller tidsintervallet är detta inte en anledning att få reducerat pris eller att få transporten ombokad.
Du kan ange önskemål om vilket datum som du vill att flytten ska ske men vi kan inte garantera att detta hålls.

Kontaktuppgifter