Detta formulär lämpar sig för bortforsling av enstaka möbler. Klicka här om du behöver tömning och bortforsling av lägenhet, hus, förråd eller dödsbo.
Ange adress där möblerna ska hämtas
Ange typ och antal möbler och föremål som du vill ha bortforslat
Klicka i rutan för att öppna varje möbelkategori
Information om villkor, datum, tid och vanliga frågor
Villkor för bortforsling av möbler
Vi kommer att maila dig senast dagen innan bortforslingen av möblerna kommer att ske där tiden anges som ett tidsintervall på 2 timmar. Vi kommer också att ringa dig när vi är på väg.
Priset som du betalar baseras på de uppgifter som du anger. Om uppgifterna som du angett avviker signifikant mot de verkliga uppgifterna så sker något av följande:
- Vi korrigerar prisuppgiften efter de nya förutsättningarna och utför bortforslingen ändå under förutsättning att vi har möjlighet, tid och plats på flaket. Oftast är detta inget problem.
- Om vi inte har plats och/eller tid så utför vi transportuppdraget enligt de uppgifter som offerten avser.
- Om transportuppdraget är för omfattande och avviker ansenligt mot de uppgifter som offerten avser så förbehåller vi oss rätten att inte utföra transportuppdraget. Du kommer också att bli debiterad för våra kostnader.
För 10% avvikelse från den ursprungliga offerten gör vi ingen priskorrigering.
Exempel på bortforslingsuppdrag som avviker signifikant:
- Bortforsling av 2-sitssoffa som ska hämtas på markplan men att den verkliga uppgiften är att soffan måste bäras ned i trappor.
Exempel då bortforslingsuppdraget avviker ansenligt.
- Bortforsling av 5 kbm enstaka möbler men där den korrekta uppgiften är att ett helt bohag ska bortforslas.
Dag- och tidsbokning för bortforsling av möbler. Hur går det till?
Vi kan boka en specifik dag för bortforsling av enstaka möbler som ska utföras i Stockholm eller Uppsala eller i närheten av dessa orter. Det går däremot inte att boka en specifik tid. Vi anger dock alltid tiden dagen innan som ett tidsintervall på 1,5 – 2h som vi håller till 90% av alla transporter. Vi ringer också i förväg när vi är på väg mot destinationen. Du behöver alltså inte vänta på oss en hel dag. Vi jobbar endast vardagar.
Vi kan boka en specifik dag och tid för bortforsling av hela bohag och större bortforslingsuppdrag som ska ske inom Stockholm eller Uppsala.
Vi svarar på några av de vanligaste frågorna angående våra bortforslingstjänster
Bortforsling av möbler i Stockholm eller Uppsala kostar mellan 1200 och 1500 kr för enstaka möbel. Bortforsling av ca 5 kubikmeter möbler i Stockholm eller Uppsala kostar mellan 2 500 kr och 3 500 kr beroende på avstånd, trappor och tillgänglighet.
Vi utför bortforsling av piano, flyglar, tafflar, kassaskåp och andra tunga föremål.
Betalningen för bortforsling av enstaka möbler sker med kort eller med swish i samband med transporten. För större bortforslingsjobb, bortforsling av bohag eller dödsbo kan vi skicka faktura. Du kan också betala direkt on-line med PayPal och få 10% rabatt.
Kontaktuppgifter
RUT-avdrag för bortforsling av möbler medges endast om möblerna transporteras till en försäljningsverksamhet. Om möblerna ska tippas på en återvinningsstation medges ej RUT-avdrag. RUT-avdrag för transport till en försäljningsverksamhet uppgår till 25% av totala transportkostnaden.
Detta pris gäller endast när du bokar direkt och betalar on-line.
Om du anlitar en flyttfirma som fraktar möblerna till en försäljningsverksamhet som tar emot möblerna för vidare försäljning kan du använda RUT-avdrag. Det är dock bara 25% av totala kostnaden för transporten som är avdragbart för RUT detta fall.
Om du skänker bort möblerna till en annan privatperson så medges ej RUT-avdrag. Möblerna måste transporteras till en försäljningsverksamhet för att RUT-avdrag ska medges.
För bortforsling av möbler i samband med att du flyttar så kan du inte använda RUT-avdrag om möblerna transporteras till en återvinningsstation. 25% RUT-avdrag på totala transportkostnaden medges endast om möblerna transporteras till en försäljningsverksamhet som tar emot möblerna för vidare försäljning.