Magasinering av möbler i Stockholm och Uppsala
Få hjälp med magasinering av möbler i Stockholm och Uppsala. Vi erbjuder flytthjälp och magasinering där vi kan magasinera både enstaka möbler och ett helt bohag.
- Få hjälp med flytt och magasinering av möbler i Uppsala och Stockholm inom tre dagar
- Vi kan flytta och magasinera ett bohag i Uppsala och Stockholm inom en vecka
- Magasinering av möbler utan bindningstid
- Vi skyddar dina möbler under flytten och under magasineringen
- Transportansvarsförsäkring
Detta formulär lämpar sig för flytt och magasinering av enstaka möbler. Klicka här om du istället behöver hjälp med flytt och magasinering av helt bohag.
Ange typ och antal möbler och föremål som du vill ha flyttat för magasinering
Du kan också ange möbler baserat på längd bredd och höjd.
Vanliga frågor angående flytt och magasinering av möbler
Med magasinering av möbler menas att du förvarar dina möbler i ett magasin det vill säga att möblerna förvaras i ett lager.
Magasinering refererar till processen att lagra och bevara föremål, varor eller material på ett säkert sätt under en viss tidsperiod. Det kan handla om att temporärt lagra saker som inte används regelbundet, såsom möbler eller säsongsbetonade föremål, eller att förvara varor för företag, t.ex. för att hantera överskottslager. Magasinering kan erbjudas av specialiserade företag eller självständigt genom att hyra en förvaringslokal. Det är ett sätt att frigöra utrymme i hemmet eller på arbetsplatsen samtidigt som man tryggt bevarar sina ägodelar.
Magasinering av möbler beror på hur mycket möbler du vill magasinera och vi utgår från möblernas totala volym för att räkna ut priset för magasineringen. Hos oss kostar magasinering av möbler 120 kr inklusive moms/kubikmeter och månad.
All magasinering hos oss sker helt utan bindningstid och du kan när som helst säga upp magasineringen. Vi försöker då så snart som möjligt efter att du vill avbryta magasineringen att organisera en flytt av dina möbler tillbaka till den adress du vill ha möblerna levererade.
Alla transporter av möbler till och från vårt lager där dina möbler magasineras utförs av oss. Om du får en offert av oss för flytt och magasinering av möbler så är det för flyttkostnaden för enkel väg det vill säga när du vill ha möblerna flyttade tillbaka till dig igen tillkommer ytterligare en flyttkostnad. Flyttkostnaden för att flytta möblerna tillbaka till dig igen kan skilja sig från den offert du fick för att flytta möblerna till vårt lager om du vill ha möblerna flyttade tillbaka till en annan adress än där möblerna hämtades.
Den flytthjälp som ingår i vår offert är bärande, lastande och transporterande det vill säga vanlig flytthjälp. Det ingår självklart också att vi skyddar dina möbler med flyttfilt eller plastfilm beroende på typ av möbel och omfattning av möblerna som ska hämtas. Packhjälp ingår inte i offerten men vi kan erbjuda packhjälp utöver offerten för flytten av möblerna.
I den offert du får av oss kommer vi att specificera kostnaden för flytten med och utan RUT-avdrag och magasineringskostnaden av möblerna per månad.
Vi har transportansvarsförsäkring för flytt och transport av möblerna och möblerna är försäkrade för brand, skadegörelse, inbrott och vattenskador i vårt lager. Vi har If Skadeförsäkring som försäkringsbolag.
I vår offert så ingår att vi emballerar och skyddar dina möbler. Vi har flyttfiltar och plastfilm för att skydda dina möbler under flytten.
Ange adress och trappor
Datum och tid
Vi kan utföra en flytt av enstaka möbler för magasinering inom tre arbetsdagar om flytten ska ske inom Stockholm eller Uppsala. Oftast kan vi hjälpa dig redan nästkommande vardag.
Bokning av tid
Tidsbokning
För hämtning av enstaka möbler för magasinering kan du boka en specifik dag om flytten ska utföras inom Stockholm eller Uppsala eller mellan dessa orter. Det går däremot inte att boka en tid eftersom vi samtransporterar flera mindre flyttar under samma dag.
Samtransport gör att vi kan erbjuda:
Betydligt lägre priser än vid en dedikerad transport.
Mindre miljöpåverkan, eftersom den totala körsträckan minskar.
Hur vet jag vilken tid ni kommer?
Vi arbetar mellan kl. 09.00 och 17.00 på vardagar, och tiden anges som ett 2-timmarsintervall så du behöver inte vänta hemma hela dagen. Exempel:
Hämtning imorgon, tisdag 28 oktober, mellan kl. 11 och 13
Vi gör alltid vårt bästa för att hålla oss till de tider vi meddelar och vi ringer alltid i förväg när vi är på väg mot dig.
Om du ska flytta och magasinera ett helt bohag kan vi boka både dag och tid.
Tidsbokning
Vi finns i Uppsala men eftersom vi gör transporter inom hela Sverige kan vi hämta enstaka möbler och bohag för magasinering inom hela Sverige. För längre transporter inom Sverige utanför Stockholm eller Uppsala måste du som kund kunna vara flexibel med både dag för att vi ska kunna hjälpa dig med flytt och magasinering av dina möbler. Detta då vår tjänst baseras på samtransport och för att detta ska kunna vara möjligt måste du kunna vara flexibel med dag och tid.
Samtransport innebär:
Avsevärt lägre priser än vid en enskild transport.
Mindre miljöpåverkan, eftersom den totala körsträckan minskar.
Hur vet jag vilka dagar och tider ni kommer?
Senast dagen innan anger vi, via e-post, dag och ungefärlig tid som hämtning kommer att ske där tiden anges som ett tidsintervall på 2h som vi håller till 90% av alla transporter. Vi ringer också i förväg när vi är på väg mot dig. Du behöver alltså inte vara hemma en hel dag.
Exempel:
Hämtning tisdag 28 oktober mellan kl. 10 och 12
RUT-avdrag
Om du anlitar en flyttfirma som hjälper dig att flytta möbler när du byter bostad och om delar eller hela bohaget måste mellanlagras innan bohaget kan flyttas till ditt nya boende kan du använda RUT-avdrag för flytten av möblerna till ett lager där bohaget magasineras.
Du måste också uppfylla grundkraven för att kunna använda RUT-avdrag vilka är att du måste vara minst 18 år gammal, ha svenskt personnummer och ha en redovisad inkomst. Om flytthjälpen ger rätt till RUT-avdrag och om du uppfyller grundkraven kan 50% av arbetskostnaden dras av från totala kostnaden när du anlitar en flyttfirma som hjälper dig med bohagsflytten.
Läs mer om RUT-avdrag.
Vi hanterar dina personuppgifter med diskretion. Endast privatpersoner kan använda RUT-avdrag. Läs reglerna för RUT-avdrag.
Om du anlitar en flyttfirma som hjälper dig att flytta möbler när du byter bostad och om delar eller hela bohaget måste mellanlagras innan bohaget kan flyttas till ditt nya boende kan du använda RUT-avdrag för flytten av möblerna till ett lager där bohaget magasineras.
Du måste också uppfylla grundkraven för att kunna använda RUT-avdrag vilka är att du måste vara minst 18 år gammal, ha svenskt personnummer och ha en redovisad inkomst. Om flytthjälpen ger rätt till RUT-avdrag och om du uppfyller grundkraven kan 50% av arbetskostnaden dras av från totala kostnaden när du anlitar en flyttfirma som hjälper dig med bohagsflytten.
Kontaktuppgifter
Magasinera dina möbler hos oss - Flytt och magasinering
Vad kostar magasinering av möbler och vilka villkor gäller?
Magasinering av möbler kostar 120 kr inklusive moms per kubikmeter och månad, helt utan bindningstid. Lägsta debitering är för 4 kubikmeter. Vi förvarar dina möbler i lådor om 4 kubikmeter och du debiteras för varje påbörjad låda. Det innebär att om du har 10 kubikmeter möbler debiteras du för 12 kubikmeter. Vi optimerar lastningen av varje låda för att minimera dina kostnader. Möbler eller föremål som inte ryms i våra lådor debiteras separat. Vi tar hand om flytten av dina möbler till vårt lager för magasinering eftersom vi är en flyttfirma.
Magasineringen sker i varmförråd med normal inomhustemperatur. Kostnaden för magasineringen faktureras var tredje månad i efterhand. Vårt verksamhetsområde för flytt av möbler som ska magasineras är främst inom Stockholm och Uppsala med omnejd, men vi genomför transporter över hela Sverige, vilket gör det möjligt för dig att magasinera dina möbler hos oss oavsett var du bor i landet.
Vad är kostnaden för att flytta möblerna till och från vårt lager?
Vi hanterar både transporterna till och från vårt lager. Det innebär att du inte har möjlighet att själv lämna eller hämta dina möbler hos oss. För att få information om kostnaden för transporten kan du kontakta oss via e-post, telefon eller genom att fylla i formuläret. Kostnaden för enkel resa debiteras i samband med att möblerna hämtas. Vi tar på oss ansvaret att packa och skydda dina möbler under hela transporten.
Få hjälp med flytt och magasinering och få pris direkt
Vi har en priskalkylator för flytt och magasinering i Uppsala där du kan få pris direkt utan att behöva vänta på vårt offertsvar. Kalkylatorn baseras på att du vet möblernas totala volym vilket vi har ett verktyg för. Använd vår kubikräknare för att beräkna möblernas totala volym. Använd sedan vår kalkylator för magasinering och flytt och få pris.